In opdracht van communicatiebureau Zuurstof heeft NoMoreMondays weer een KidsLoveCards project mogen ontwikkelen.
Daarmee gaan weer 15.000 kinderen in aanraking komen met het avontuurlijk leren;middels een (mee)belevenis volgen klassen een reiziger in diens avontuur. Gedurende een periode van 5 weken maken zij de verbaing, verondering, fouten , meningen en soms zelfs openbaringen van het karakter mee. Het karakter stuurt échte gepersonaliseerde ansichtkaarten naar de klas met de belevenissen.
Door het scannen van de QR code op een kaart kunnen ze online nog meer te weten komen. Dat doen ze door video’s, quizzen, beeldverhalen en interactieve VR zoekplaten te bekijken en te spelen.
Samen met klassikale en individuele opdrachten vormt dit pakket een compleet verhaal dat bijdraagt aan een aantal kern- en leerdoelen die in het leerplankader van SLO voorkomen.
Het unieke aan dit systeem is dat er weer echte analoog materiaal in de klas aanwezig is en dat er een digitale link gelegd is naar de nieuwe digitale middelen.
In totaal zijn er tot aan 2017 al 23.000 kinderen in aanraking gekomen met dit speelse leer platform dat door Don Blaauw van studio No More Mondays ontwikkeld is en uitgevoerd wordt.
Geef een reactie